ФЕЙК: Фундація Олени Зеленської продавала дітей за кордон

ФЕЙК: Фундація Олени Зеленської продавала дітей за кордон

13 Листопада 2023
FacebookTwitterTelegram
1077

Перевірка фейків у рамках партнерства з Meta

Користувачі, із посиланням на статтю видання The Intel Drop, поширюють інформацію, нібито благодійний фонд Олени Зеленської під виглядом евакуації дітей з України продавав їх у мережу торгівлі органами та людьми. Також автори матеріалу цитують Роберта Шмідта, який представився колишнім співробітником фонду. Він зізнався, що систематично передавав дітей педофілам у Франції, Великій Британії та Німеччині.

Утім, це фейк. Інформацію опублікувало медіа, яке послідовно поширює дезінформацію щодо України та репостить публікації російських пропагандистських медіа. Стаття ґрунтується на словах чоловіка, який представився колишнім працівником фонду. Він не назвав своє ім`я, не показав обличчя та не надав жодних доказів.  

Скриншот допису 

Інформація про торгівлю дітьми є фейковою, оскільки джерело, на яке посилається медіа, і саме видання The Intel Drop видаються підозрілими. Так, на сайті медіа The Intel Drop у розділі «про нас» немає інформації. На сторінці лише вказано, що його заснували в Рейк’явіку, Ісландія. Однак за допомогою сервісу з перевірки репутації сайті URLVoid ми з`ясували, що медіа створили у вересні 2022 року та зареєстрували в Амстердамі.

На сайті публікують антиукраїнські, дезінформаційні статті, цитують заяви російського керівництва. Зокрема медіа опублікувала матеріали, в яких йдеться, мовляв, бойовики ХАМАС провели спільне тренування з військовими бригади «Азов» та нібито невдовзі в Україні запровадять масову мобілізацію жінок через значні втрати на фронті. Обидва повідомлення є неправдивими. 

Ресурс репостить дописи російського пропагандистського видання RT, псевдоекспертів Дугласа Макгрегора та Такера Карлсона. Також видання має обліковий запис у забороненій в Україні російській соцмережі «Вконтактє», що не характерно для західних медіа. Однак на сайті немає посилання на цю сторінку. У цій мережі на видання підписані лише 12 читачів. В інших соцмережах медіа кількість підписників не перевищує 850 користувачів. 

«Колишній працівник» фундації Олени Зеленської, на якого посилається медіа, розповів цю історію 3 листопада у відео, опублікованому на однойменному ютуб-каналі. Це єдине відео на каналі на момент написання статті. У ролику його обличчя закрите, а на прескарті, яку мовець продемонстрував, воно заблюрене, як і ім`я чоловіка (Роберт Шмідт — не справжнє ім`я спікера у відео). Тож перевірити чи дійсно автор відео працював у фонді Зеленської неможливо. 

Ім`я, яке автор вказав у відео, досить поширене. Зокрема Роберт Шмідт є французьким журналістом, але він не співпрацює з The Intel Drop та не пише про Україну. Він більше сконцентрований на кліматичній тематиці та розслідуваннях щодо діяльності міжнародних організацій.

До того ж фонд першої леді України не проводив та не проводить евакуацію дітей. Фундація надає допомогу великим прийомним родинам, дітям-сиротам та возить сім`ї, які отримали психологічні травми внаслідок війни, на реабілітацію у Карпати. Також організація забезпечує школи гаджетами необхідними для проведення дистанційного навчання та відбудовує домівки для великих прийомних родин, які втратили житло внаслідок бойових дій, у рамках проєкту «Адреса дитинства».

Окрім цього, 18 вересня на сайті фонду повідомили, що Міжнародна грантова платформа CAF America сертифікувала Фундацію Олени Зеленської, визнавши її прозорої та надійною організацією для співпраці. Фахівці перевіряли структуру управління, фінансову звітність тощо. Тому малоймовірно, що аудитори видали б такий сертифікат, якби підозрювали фонд у торгівлі дітьми.

Раніше ми спростовували фейк, нібито Фундація Олени Зеленської в Києві роздає гуманітарну допомогу у пакетах Louis Vuitton.

Застереження

Автори не є співробітниками, не консультують, не володіють акціями та не отримують фінансування від жодної компанії чи організації, яка б мала користь від цієї статті, а також жодним чином з ними не пов’язаний